Kapcsolj ki! 

 

 

Az X generáció tagjai (jellemzően 10-18 éveseket nevelő szülők) vagyunk az első és egyetlen korosztály világszerte, akik még offline, internet nélkül nőttünk fel, mégis az online világban felnövő gyerekeket nevelünk. Legyünk büszkék erre! Álljunk bele, vegyük fel a kesztyűt! A gyerekeink tőlünk még megkaphatják az offline gyerekkor örömeit és élményét, hiszen mi megéltük, át tudjuk adni! Habár szülőként a digitális világban van némi hátrányunk, azonban élettapasztalataink, érzelmi intelligenciánk, az emberi kapcsolatok ápolásában való gyakorlatunk olyan előnyt jelentenek, amely a digitális térben felbukkanó kapcsolódási nehézségekben mindenképp segíthet. Nagy valószínűséggel a digitális kultúrában élünk mi, szülők is, ezért fontos, hogy jól használjuk az eszközöket, éljünk általuk hatékonyabban, és maradjon több időnk a legfontosabbakra: a szeretteinkre. Legyünk jelen, legyünk válaszkészek, legyünk elérhetők a fizikai és digitális világban egyaránt

Mi a digiokos projekt?

Kedvezményezett: Egyedülálló Szülők Klubja Alapítvány

A támogatott tevékenység időtartamának kezdő időpontja:   2018.03.19.

A támogatott tevékenység időtartamának utolsó napja:        2019.05.28.

Támogatás összege:  10 millió Ft

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatást nyújtotta 2018. A Családok Éve vonatkozásában az Egyedülálló Szülők Klubja Alapítványnak  a „Kapcsolj ki” mobilmentes rendezvénysorozat lebonyolításához.

A programok megvalósításának helyszíne Magyarország és Kolozsvár volt.

A projektünk célja az volt, hogy   párbeszédet kezdeményezzünk a diákok és felnőttek között  a mobil és internet használattal kapcsolatos véleményükről, szabályokról. Pro és kontra a veszélyes tartalmak felismeréséről, kezeléséről, a mobil és internet függőségről.  Személyes pozitív és negatív tapasztalatok megosztása, mintagyakorlatok bemutatása szakemberek segítségével.

A programsorozatokkal a mobilfüggőségre, mint veszélyforrásra is szerettük volna felhívni a figyelmet, amely már minden család életében jelen van és konfliktust okoz. A következményekről és a hosszú távú hatásokról ma még sajnos sokat nem tudunk, de azt tapasztaljuk, hogy mi szülők sem mutatunk más mintát a gyerekeknek, nem kínálunk alternatívát.

Programjainkat pszichológusok, tanárok, mobilszakértők és adatvédelmi szakemberek bevonásával valósítottuk meg.  A projekt során szerveztünk interaktív rendezvényeket, középiskolai előadásokat, szakmai programokat és családi eseményeket. A családi eseményekkel szerettük volna felhívni a szülők és a gyerekek figyelmét arra, hogy a digitális jelenlét mellett milyen fontos a családok fizikai együttléte is, erre kínáltunk alternatívákat, olyan családi élményeket, amiben a szülők és a gyerekek újra fel tudják fedezni az együttlét örömét, a különböző közös tevékenységeket, amiket jó együtt csinálni.

A programok szervezésénél fontos szempont volt, hogy érthető kommunikációval, esetleg játékos formában szólítsuk meg a témában érintett különböző generációkat.

Ugyancsak fontos szempont volt, hogy ne csak Budapesten, hanem a lehető legtöbb városban megvalósulhasson a projekt, hiszen a rendkívül aktuális téma nemcsak a fővárosban élő családoknak jelent problémát.

A téma fontossága miatt készítettünk egy olyan kiadványt, amely segítséget nyújt a szülőknek a digitális világban. A nyomtatott füzethez létrehoztunk egy weboldalt is, amely a témával kapcsolatos információkat, anyagokat, a projekt során lezajlott programok beszámolóit, cikkeket és érdekességeket tartalmazza.

A projekttel kapcsolatos céljaink között kiemelkedő szerepet játszott az is, hogy a több hónapos programsorozatot ne csak Magyarországon valósítsuk meg, hanem vigyük el a határon túlra is. Ebben volt aktív közreműködő partnerünk a kolozsvári Életfa Családsegítő Egyesület.

Az alábbi indikátorokat értük el a projekt megvalósítása során:

  • 21 helyszínen zajlottak programok a mobilmentes projekthez kapcsolódóan

  • 18 alkalommal szerveztünk előadást

  • 5 alkalommal szerveztünk játékos, kreatív családi programot

  • 5 budapesti iskolában, 356 diáknak tartottunk foglalkozást az internethasználat veszélyeiről

  • közvetlenül 2000 főt, közvetve pedig közel 100 ezer főt értünk el (online médiafelületeinkkel, kiadványainkkal, plakátjainkkal, szórólapjainkkal, közösségi oldalainkkal)