Hova fordulhatunk a járvány idején?

Az alábbi táblázatban foglaltuk össze, hogy kerületenként, illetve megyeszékhelyenként mely köznevelési intézményben van a gyermekeknek ügyelet, illetve hol és milyen módon lehet az ingyenes gyermekétkeztetést rászorulóknak igénybe venni a koronavírus járvány következtében kialakult veszélyhelyzet alatt. A megadott elérhetőségeken bővebb információk is elérhetők ezzel kapcsolatban.


Az esetlegesen hiányzó adatokat folyamatosan igyekszünk feltölteni, amint információkhoz jutunk.

|| Budapest

I. kerület

Budapest Főváros I. Kerület Budavári Polgármesteri Hivatal

cím: 1014 Budapest, Kapisztrán tér 1.
levelezési cím: 1250 Budapest, Pf. 35.
telefonszám: +36 1 458-3000; +36 1 458-3030; +36 1 458-3025
e-mail: hivatal@budavar.hu
honlap: www.budavar.hu

Változás az ügyfélfogadásban: előzetes bejelentkezés az Ügyfélszolgálaton!


A Budavári Önkormányzat Ügyfélszolgálati Irodája a kormány által elrendelt veszélyhelyzet időtartamára csak előzetes bejelentkezéssel vehető igénybe.


Kérjük, a részletekért olvassák el a mellékelt hivatalos tájékoztatót.
Hirdetmény ügyfélszolgálati bezárásról, amely az alábbi linken érhető el: itt

 

A koronavírus fertőzés miatt kialakult helyzettel kapcsolatos megkereséseiket a koronavirus@budavar.hu e-mail címen fogadjuk.

Veszélyhelyzeti kedvezmények, hírek: Hírek - Budavar.hu

II. KERÜLET

Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat


cím: 1023 Budapest, Margit utca 2-4.
telefonszám: +36 346-5600
e-mail: ugyfelszolgalat@masodikkerulet.hu
honlap: www.budavar.hu

November 12-től az Önkormányzat ügyfélszolgálatai (Margit utcai, Parkolás, Adó) csak előre egyeztetett időpontra fogadhatják az ügyfeleket!

Központi Ügyfélszolgálatra időpontfoglalás:

 

  • Weboldalunkon: idopontfoglalas.masodikkerulet.hu

  • Telefonon a +36 1 346 5600-s telefonszámon a "0" menüpont kiválasztásával

  • Email-en az ugyfelszolgalat@masodikkerulet.hu címre jelezve igényüket, valamint azt, hogy milyen ügyben szeretnék felkeresni az Ügyfélszolgálatot.

Kerületünkben élő, idős és segítségre szoruló (fogyatékkal élő, vak és gyengén látó, illetve speciális igényű) lakosainkra kiemelten vigyázunk, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy hogyan szervezhetjük meg a segítséget, azoknak, akiknek szükségük van rá.

Ezért is fontos számunkra, hogy minden lehetőségünkkel segítséget nyújthassunk, mind a szükséges alapvető élelmiszerek, a tisztálkodási- és tisztítószerek megvásárlásban, gyógyszerek kiváltásában, illetve szükség esetén a melegétel házhoz szállításban.

Ha szükségük van rá, kérjük, az alábbi elérhetőségeken jelentkezzenek:

e-mail: ellatas@masodikkerulet.hu

telefon: +36 30 159-0148 és +36 30 159-0149

honlap: https://masodikkerulet.hu/tags/koronavirus

hátralékkezelési támogatás: https://masodikkerulet.hu/node/42019

iii. KERÜLET

 

A szolgáltatásokról és támogatásokról ezen az oldalon tájékozódhat részletesen, többek között
•    gyermekvédelmi
•    szociális
•    lakhatási témák kapcsán.


Az Ügyfélszolgálat általános tájékoztatást nyújt – szóban, illetve telefonon – a Polgármesteri Hivatalhoz tartozó ügyekben.  Átveszi és továbbítja a Hivatal részére a kérelmeket, pályázatokat, és egyéb beadványokat. Hatósági bizonyítványt ad ki, kezeli a talált tárgyakat.


Telefon: +36 1 437 85 01
Fax: +36 1 437 85 36
Cím: 1033 Budapest, Harrer Pál utca 2.


Az Ügyfélszolgálat ügyfélfogadási rendje a járványügyi helyzetre tekintettel:
hétfő: 14.00 – 18.00
kedd: 12.00 – 16.00
szerda: 8.00 – 12.00
csütörtök: 12.00 – 16.00
péntek: 8.00 – 12.00


Ügyfélkapcsolati Osztály feladata továbbá a különböző írásbeli és szóbeli lakossági bejelentések, panaszok, megkeresések teljes körű intézése, illetve gondoskodik a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos eljárások lefolytatásáról. A panaszokkal és közérdekű bejelentésekkel, valamint a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos ügyek tekintetében a személyes ügyintézésre a fent megadott időpontokban van lehetőség.


Telefon: + 36 1 437 89 61
Cím: 1033 Budapest, Harrer Pál utca 2.
e-mail: ugyfelkapcsolat@obuda.hu

Fizetést nem kapó vagy munkájukat elvesztő kerületi lakosok veszélyhelyzeti krízistámogatásban részesülnek: 

https://obuda.hu/blog/hirek/itt-a-segitseg-a-jarvany-miatt-munkanelkulive-valt-keruletieknek/

Az önkormányzat támogatást nyújt a lakhatási problémák enyhítésére:

https://obuda.hu/blog/hirek/az-onkormanyzat-tamogatast-nyujt-a-lakhatasi-problemak-enyhitesere/

iv. KERÜLET

  • Az újpesti iskolákban e-mailben kellett jelezni az iskolák felé, ha a gyermek számára igényelnek az online oktatás időszaka alatt is étkezést illetve online rendszerben is jelezni kellett.
  • példa: A tanulók étkeztetését szükség esetén akkor tudjuk ellátni, ha azt e-mail-ben haladéktalanul jelzik a megyeri.alt.isk@gmail.com címre. Az étkezés napjait kérjük, pontosan jelöljék meg. Az ebédlőt ez esetben sem veheti igénybe senki, így az étkeztetés is az eddigiektől eltérő szervezéssel valósulhat meg. Az étkezés befizetésének megváltozott rendjéről írásban tájékoztatjuk Önöket.

 

 honlap: https://ujpest.hu/
 

 e-mail:  info@ujpest.hu

 telefonos információ: +36-1-231-3235

AZ IDŐS RÁSZORULÓKON TÚL A FOGYATÉKOS SZEMÉLYEKET ÉS CSALÁDJAIKAT IS ELLÁTJA AZ ÖNKORMÁNYZAT
 

A IV. kerületi önkormányzat a koronavírus-járvány ideje alatt nem csak az idős rászorulókról, hanem a fogyatékossággal élőkről is gondoskodik: az alapvető élelmiszereket és gyógyszereket eljuttatják hozzájuk, segítenek a csekkbefizetésben és a melegételhez jutás megszervezésében, ha otthon maradnak.

tájékoztató: https://www.ujpest.hu/hir/12408/Az_idos_raszorulokon_tul_a_fogyatekos_szemelyeket_es_csaladjaikat_is_ellatja_az_onkormanyzat/

AZ ÚJPESTI ÖNKORMÁNYZAT ÚJABB 50 MILLIÓ FORINTTAL SEGÍTI AZ INGATLANBÉRLŐKET
 

50 millió forintos alapot különített el a IV. kerület vezetése a bajba jutott újpesti önkormányzati üzlethelyiségek bérlőinek. Személyes jelenlét nélkül is intézhető! Leölthető igénylőlapok: itt és itt.

v. KERÜLET

  • Az 5. kerületi iskolákban e-mailben kellett jelezni az iskolák felé, ha a gyermek számára igényelnek az online oktatás időszaka alatt is étkezést

  • példa: V. kerületi intézmények esetében a helyi Önkormányzat szervezi a közétkeztetést azon gyermekek számára, akiknél ez indokolt. Kérjük, hogy legkésőbb 2020. márc. 16-án 10:00 óráig írásban jelezzék az erre vonatkozó igényt az iskola e-mail címére (iskola@szti.hu), mivel e bejelentkezést az Önkormányzat felé kell továbbítanunk.

 telefonos információ: +36 1 872 7272

 honlap: https://www.belvaros-lipotvaros.hu/

 e-mail: hivatal@belvaros-lipotvaros.hu

VI. KERÜLET

Budapest Főváros VI. kerület Terézvárosi Polgármesteri Hivatal

 

Ingyenes zöldszám: +36 80 201 138
 
Cím: 1067 Budapest, Eötvös utca 3.
Telefonszámok:  +36 1 342 0905, +36 1 342 0906, +36 1 342 0907, +36 1 342 0908 

E-mail: onkormanyzat@terezvaros.hu, hivatal@terezvaros.hu

Elérhető támogatások: https://www.terezvaros.hu/tamogatasok

  • Újszülöttek és kisgyermekek részére

  • Tanulók részére

  • Felnőttek részére

  • lakóközösségek, társasházak részére

  • egyéb juttatások

 

A járványhelyzethez kötődő támogatások: https://www.terezvaros.hu/hirek/jarvany-szigoritasok-es-tamogatasok

  • Állásvesztési támogatás

  • Krízistámogatás

Bérleti díj kedvezmények tájékoztató: itt tölthető le
 

A veszélyhelyzet ideje alatt hozott rendeletek: https://www.terezvaros.hu/onkormanyzat#rendeletek-jegyzeke

honlap: https://www.terezvaros.hu/polgarmesteri-hivatal

VII. KERÜLET

Erzsébetváros intézkedései a járványveszély visszaszorításáért
 

  • Kötelezővé tettük a maszkviselést az utcákon, tereken. Nem kell a maszkot hordani sportolás

  • közben, valamint a parkokban.

  • Segítség hiányában a saját forrásainkból teszteljük a bölcsődei és a szociális területen dolgozókat. Ezeket a teszteket hetente elvégezzük.

  • Folyamatosan fertőtlenítjük és tisztítjuk a járdákat.

  • A Polgármesteri Hivatal átállt az online ügyintézésre. Személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség.

  • Az Eröművház intézményeit sajnos be kellett zárni. De az elmaradt programok november 23-tól online elérhetőek lesznek.

  • A Mozgáscentrum, a Varázsdoboz játszóház, és a Pöttöm és a Picúr Klub sem fogad látogatókat.

  • A kerület kutyafuttatóit nyitva hagyjuk.

Helyi intézkedések a koronavírushoz kötődően: https://erzsebetvaros.hu/erzsebetvaros-hirei/koronavirus


Egyszeri rendkívüli települési támogatás:
https://erzsebetvaros.hu/erzsebetvaros-hirei/koronavirus/koronavirus/tovabbra-is-igenyelheto-az-akar-71-250-ft-os-egyszeri_-rendkivuli-telepulesi-tamogatas

 

VIII. KERÜLET

Önkormányzat ingyenesen hívható zöldszáma: 06-80-277-256
Hétköznap 8-18 óra
Hétvégén 10-18 óra


Az önkormányzat támogatásairól részletes információt a Családtámogatási Irodától és a Család- és Gyermekvédelmi Szolgálattól kérhet. 

Érvényes: 2020. október 1-től

A kérelmek letölthetők a https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/131 oldalról.

Az alábbi támogatásokkal kapcsolatban tájékoztatást a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájától kérhet.

telefon: (1) 459-2277, (1) 314-1416,

e-mail: szocialis@jozsefvaros.hu


•    Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
•    Települési támogatás gyógyszerkiadás viseléséhez
•    Oltási támogatás
•    Fűtési hozzájárulás
•    Fűtési díjkompenzációs támogatás
•    Iskolakezdési támogatás
•    Születési támogatás
•    Rendkívüli települési támogatás
•    Szénmonoxid érzékelő
•    Ápolási támogatás
•    Települési támogatás hátralék kezeléséhez
•    Települési támogatás hátralék kiegyenlítéséhez

 

A támogatásokról részletesen tájékozódhat ezen az oldalon: https://jozsefvaros.hu/hir/75246/T%C3%A1mogat%C3%A1s

IX. KERÜLET

November 11-től este 8 óra és reggel 5 óra között kijárási tilalom lépett életbe
November 12-től hat éves kor felett mindenkinek kötelező a szájat és orrot eltakaró maszkviselés:

  • a közterületeken,

  • tömegközlekedési eszközön és a megállókban,

  • az üzletekben,

  • a bevásárlóközpontokban (kivéve az irodákban, az egyéni sportolás céljára szolgáló helyiségekben és az üzemi helyiségekben),

  • az ügyfélszolgálatokon

 

A következő helyek kivételek a településvezetői jogkörök alól, de a polgármester ajánlása szerint viseljenek maszkot:

 

  • a IX. kerületi parkokban, illetve zöldterületeken, például a 3-as villamos menti erdősávban vagy a Kiserdőben

  • társasházak liftjében és lépcsőházaiban

 

Mentesülhetnek a kötelező maszkviselés alól az autizmus spektrumzavarral élők.
 

Ellenőrzés esetén a mentesség érvényesítéséhez kiállított dokumentumot, orvosi igazolást vagy az országos fogyatékosságügyi érdekvédelmi szervezet tagsági igazolványát kell bemutatniuk.
 

Segítségre van szüksége vagy segítene?
 

Hívja ingyenes számunkat!

Az idősek és rászorulók hivatali időben, hétfőn 8:00-17:00, kedd-szerda-csütörtökön 8:00-16:00, pénteken 8:00-12:00 között hívhatnak minket a 06 80 399-399-es számon, vagy írjanak a virusinfo@ferencvaros.hu mail-címre.

Ugyanitt várjuk önkéntesek jelentkezését és minden olyan felajánlást, ami segítséget jelent ebben a nehéz helyzetben.

 

Rendkívüli támogatások a veszélyhelyzetben
 

A kerület rendkívüli szociális támogatását és a lakhatáshoz kapcsolódó rendkívüli támogatást a járványhelyzettel kapcsolatban is igénybe vehetik.

A rendkívüli támogatásról, kérjük, érdeklődjenek hivatali időben a 06-1-215-1077/330 melléken, a lakhatási támogatásról a 06-1-215-1077/317-esen. E-mail: humanszolg@ferencvaros.hu

 


 

X. KERÜLET

A Kőbányai Önkormányzat a járványügyi veszélyhelyzet idején az ellátás folyamatos biztosítása érdekében a veszélyhelyzet idején megszűnő, rendszeresen folyósított szociális ellátásokkalrendelkező ügyfeleinek a támogatásra jogosultságát különkérelem nélkül három hónappal meghosszabbítja.


A támogatás meghosszabbítása a járványügyi veszélyhelyzet ideje alatt megszűnő alábbi támogatásokra vonatkozik:
• rendszeres települési támogatás,
• lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás,
• gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás,
• ápolási támogatás.

További tájékoztatásért kérjük, hívja a +36 1 4338 336-os vagy +36 1 4338 342-es telefonszámot.

Igénybe vehető szolgáltatások a járványhelyzetben:

 

ingyenes jogi tanácsadás

lelki segítségnyújtás

Praktikarantén – Foglalkoztató gyerekeknek a karantén idején: itt

Segítség időseknek

Szociális intézkedések

Aktuális információk: itt

XI. KERÜLET

  • Az óvodai és bölcsődei ellátás – minden óvoda esetében egy kijelölt telephelyen, illetve két kijelölt bölcsődében – ügyeleti rendszerben működik. 

  • Azoknak a  gyerekeknek a számára, akiket a szüleik semmiképpen nem tudnak elhelyezni máshova, ügyeletet biztosítanak.

  • Az étkeztetés  hideg élelmiszercsomag formájában történik. 

  • A magukra maradt idős személyek ellátásának érdekében telefonos bejelentésre hívószámot hoz létre. 

honlaphttps://ujbuda.hu/ujbuda/tajekoztatas-rendkivuli-szunetrol-ugyeleti-ellatasrol-kozetkeztetesrol-es-idosek-segiteserol

Rászorulók részére nyújtott szociális támogatások
https://ujbuda.hu/ujbuda/regi-es-uj-szocialis-tamogatasok-raszoruloknak

Letölhető rendelet: itt

XII. KERÜLET

XII. KERÜLET HEGYVIDÉKI ÖNKORMÁNYZAT
Budapest XII. kerület, Böszörményi út 23-25.
Levelezési cím: 1535 Budapest, Pf: 925
E-mail cím: onkormanyzat@hegyvidek.hu
Központi telefon: +36 1 224 5900, Fax: +36 1 224 5905


LAKBÉRTÁMOGATÁS
Az önkormányzat  rendkívüli lakbértámogatást vezet be a veszélyhelyzet idejére. Fontos, hogy a támogatást a bérlőnek kell igényelni. A kérelemről a szociális helyzet mérlegelését követően a polgármester dönt. A támogatás mértéke a bérlő jövedelmétől függően a bérleti díj 20 százalékától 100 százalékig terjedhet. A rendkívüli lakbértámogatást a veszélyhelyzet megszűnését követő 3. hónap utolsó napjáig lehet megállapítani.
Információ: 06-70-93 88 511


TÉRÍTÉSI DÍJ, GYERMEK, ÉTKEZTETÉS, TÁMOGATÁS
A támogatás a bölcsődei, az óvodai és az iskolai (általános iskola és középiskola nappali tagozata esetén) étkeztetés díjának megfizetéséhez nyújt segítséget.
Abban az esetben vehető igénybe, ha a családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem az 57.000 Ft-ot nem haladja meg, valamint ha a gyermeket gondozó család nem rendelkezik a gyermekvédelmi törvényben meghatározott vagyonnal.

A csökkentés szeptember 1-jétől a következő év augusztus 31-éig állapítható meg.
Kérelem benyújtása: A Népjóléti Iroda ügyfélfogadása: 1126 Budapest, Böszörményi út 20. 2. emelet


ESETENKÉNTI TÁMOGATÁS, LÉTFENNTARTÁST VESZÉLYEZTETŐ, TÖBBLETKIADÁS, SEGÉLY
Esetenkénti támogatás a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, elégséges jövedelemmel nem rendelkező, vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások miatt anyagi segítségre szoruló nagykorú személy, illetve család részére nyújtható.


A támogatás abban az esetben állapítható meg, ha
•    a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 95.700 Ft-ot,
•  a fokozottan rászoruló kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 109.100 Ft-ot nem haladja meg.
Kérelem benyújtása: 1126 Budapest, Böszörményi út 20. 2. emelet

XIII. KERÜLET

XIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT


Polgármesteri Hivatal
1139 Budapest, Béke tér 1.
Posta cím: 1555 Budapest Pf. 10.
Telefon:(1) 452-4100
E-mail:ugyfelszolgalat@bp13.hu


Félfogadás:
Hétfő: 13:30-18:00
Szerda: 8:00-16:30
Péntek: 8:00-11:30


Ingyenesen hívható zöldszám:(80) 200-306


A Polgármesteri Hivatallal kapcsolatos szabályokról ezen a linken tájékozódhatnak. A lakosság védelme érdekében a 2*3000 forint értékű utalványokat főként az erre a célra fejlesztett telefonos applikáción keresztül lehet igényelni és felhasználni.

Továbbra is kérjük minden kedves ügyfelünket, hogy a személyes megjelenés helyett éljenek a telefonos (452-4100), az elektronikus (ugyfelszolgalat@bp13.hu) és a postai ügyintézés lehetőségével.


Az elektronikus utalványok november 10. és 20. között igényelhetők, míg a személyes átvételre november 23. és 30. között lesz lehetőség. Az utalványok levásárlása november 23. és december 30 között lesz lehetséges a Lehel Csarnok kijelölt üzleteiben.


TOVÁBBI RÉSZLETES INFORMÁCIÓT ÉS SEGÍTSÉGET AZ IGÉNYLÉSRŐL ÉS A BEVÁLTÁSRÓL ezen a linken OLVASHATNAK.

XIV. KERÜLET

XIV. Kerület Zugló Önkormányzata


Cím: 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.
Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu


Zuglói Család- és Gyermekjóléti Központ


1144 Budapest, Füredi park 6.
Telefon: 06-1-384-0318, 06-1-364-3013
Fax: 06-1-220-0391
Email: zugloi.csaladsegito@chello.hu

 

Családsegítés


Email: adossagkezelo@zcsk.hu
Email: allaskereso@zcsk.hu

Magyar Máltai Szeretetszolgálat
Szatmár utcai Családok Átmeneti Otthona és Anyaotthon

1142 Budapest, Szatmár u. 26.
Telefon: 06-1-220-2276, 06-1-252-3135
Email: maltaicsao@maltai.hu

Szociális és Rehabilitációs Alapítvány
Székhely: 1152 Budapest, Aporháza utca 61.
Telefon: 06-1-308-1301
Email: szocrehab@gmail.com

Családok átmeneti otthona
Székhely: 2141 Csömör, Nagy Sándor u. 1.
Telefon: 06-28-446-072


Önkéntesnek lehet jelentkezni  a www.zpo.hu honlapon.
 

XV. KERÜLET

Ügyfélszolgálati tájékoztató
Cím: 1153 Budapest, Bocskai u. 1-3. Bejárat az Illyés Gyula utca – Bocskai utca sarokról
E-mail: ugyfelszolgalat@bpxv.hu


Ingyenes hívható zöldszám: +36 80 203 804


A következő támogatások érhetők el az alábbi honlapon (https://www.bpxv.hu/ugytipus_tipus/szocialis-ugyek/):


•    Helyi támogatás 
•    Köztemetés 
•    Palota adósságcsökkentési támogatás 
•    Palota ápolási támogatás 
•    Palota biztonsági berendezés támogatás 
•    Palota egészségügyi támogatás 
•    Palota gyermekétkeztetési kedvezmény 
•    Palota gyógyszertámogatás 
•    Palota karácsonyi támogatás  nov. 30-ig lehet pályázni
•    Palota lakhatási támogatás 
•    Palota rendkívüli gyermekvédelmi támogatás 
•    Palota rendkívüli települési támogatás 
•    Palota szociális kamatmentes kölcsön 
•    Palota temetési támogatás 
•    Palota utazási bérlettámogatás 
•    Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény 
•    START plusz XV. kiegészítő befizetés 
•    Újszülöttek támogatása 


A fentiekkel kapcsolatban a következő telefonszámokon kérhetnek felvilágosítást: Telefonszám: +36 1 305 3237, + 36 1 305 3192, +36 1 305 3369, +36 1 305 3389, +36 1 305 3364


XVI. KERÜLET

Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat


cím: 1163 Budapest, Havashalom utca 43.
telefonszám: +36 1 401 1400
email: info@bp16.hu
honlap: www.bp16.hu


Koronavírussal kapcsolatos aktuális hírek: https://www.bp16.hu/hirek/koronavirussal-kapcsolatos-hirek


Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedéséről szóló 33/2020. (XI.11.) önkormányzati rendelete értelmében, a XVI. kerületben az alábbi intézmények, üzletek előtti közterületeken:
•    bölcsődék, óvodák, általános iskolák, középiskolák
•    orvosi rendelők és szakrendelő
•    szociális intézmények, egészségügyi gondozóhálózati intézmény
•    gyógyszertárak
•    élelmiszert is árusító üzletek
•    nemzeti dohányboltok
•    templomok
a bejáratoktól számított 15 méteren belül kötelező maszkot viselni, 2020.11.12. csütörtök, 0 órától.


Kötelező maszkot viselni a játszóterek és a kutyafuttatók területén, valamint az élelmiszert is árusító üzletek parkolóiban. A rendelet szabályainak megsértése szabálysértésnek minősül.


Egyéb intézkedések:
•    November 16-ától a szociális étkeztetést igénybe vevők kizárólag elvitelre kérhetik az ellátást.
•  A játszóterek és kutyafuttatók az eddigi szabályok szerint tartanak nyitva.
•  az Önkormányzat létrehozott egy új vészhelyzeti számlaszámot, ahol pénzbeli felajánlásokat fogadnak: 11784009-15516006-10740006

XVII. KERÜLET

Budapest Főváros XVII. kerület
Rákosmente Önkormányzata

cím: 1173 Budapest, Pesti út 165.
Zöld szám: +36 80 217-217
Telefon: +36 1 253-3300
email: onkormanyzat@rakosmente.hu
honlap: http://www.rakosmente.hu/


Koronavírussal kapcsolatos aktuális hírek: http://www.rakosmente.hu/hirdetotabla/kronavirus_info.aspx


Változik a kerületi orvosok rendelési ideje
http://rakosmente.hu/Hirek/Hir.aspx?NewsId=f62da2ff-bddf-4abf-a029-212354bf5a7c&PrevUrl=/default.aspx


Biztonságos körülmények a rákosmenti iskolákban
http://rakosmente.hu/Hirek/Hir.aspx?NewsId=d5092d13-98d8-4312-a432-3bc44152743f&PrevUrl=/Hirek.aspx


Polgármesteri közlemény a kötelező maszkviselésről
http://rakosmente.hu/Hirek/Hir.aspx?NewsId=62cceb31-dbf0-4550-8bdc-1379d832cf9e&PrevUrl=/Hirek.aspx

Változik a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje
http://rakosmente.hu/Hirek/Hir.aspx?NewsId=3f63a3d5-5403-4b7e-8bdc-224656c02c3c&PrevUrl=/Hirek.aspx

 

XVIII. KERÜLET

Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimrei Polgármesteri Hivatal

cím: 1184 Budapest Üllői út 400.
telefon: 296-1300, 296-1400
honlap: https://www.bp18.hu/


Koronavírussal kapcsolatos aktuális hírek: https://www.bp18.hu/hirek/keruleti-hirek

Polgármesteri Hivatal ügyintézési rendje a veszélyhelyzet idején:
https://www.bp18.hu/a-kerulet/azonnali-segitseg


A polgármesteri hivatalban 2020. szeptember 7-től anyakönyvi, birtokvédelmi, állattartási, hagyatéki és adóügyekben kizárólag telefonon, vagy  elektronikus úton előre egyeztetett időpontban lesz ügyfélfogadás az Üllői út 400. szám alatti ügyfélszolgálati helyiségben.
Bejelentkezés telefonon: 06 -1-296-1300, 06-1-296-1400


A hivatal épületében kötelező az arcmaszk szabályos (orr és száj eltakarása) viselése és belépéskor a kézfertőtlenítés!


A járványveszély miatt kérünk mindenkit, hogy amennyiben lehetséges, éljenek az elektronikus ügyintézés lehetőségével. Az online intézhető ügyekről az alábbi weboldalon tájékozódhat:
https://www.bp18.hu/polgarmesteri-hivatal/elektronikus-ugyintezes


Koronavírus:

 

A XVIII. kerületi Helyi Védelmi Bizottság közleménye
https://www.bp18.hu/hirek/keruleti-hirek/item/20322-koronavirus-a-xviii-keruleti-helyi-vedelmi-bizottsag-kozlemenye


Koronavírus - 2020. november: Veszélyhelyzetben, a Katvéd.tv. 46. § (4) bekezdése szerint meghozott polgármesteri döntések, Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre belterületén a kötelező maszkviseléssel érintett közterületek és nyilvános helyek kijelöléséről:
https://www.bp18.hu/hirek/keruleti-hirek/item/20321-koronavirus-2020-november-veszelyhelyzetben-a-katved-tv-46-4-bekezdese-szerint-meghozott-polgarmesteri-dontesek

 

XIX. KERÜLET

XIX. KERÜLETI KISPESTI POLGÁRMESTERI HIVATAL

 


Cím    1195 Budapest, Városház tér 18-20.


Levélcím    1701 Budapest, Pf.: 45.


Telefon    347-4500 

E-mail    hivatal@kispest.hu – központ

 

Lakásrezsi támogatás: nyomtatványok személyesen is igényelhetők és leadhatók a Polgármesteri Hivatal Humánszolgáltatási és Szociális Irodáján (Városház tér 18-20.).

 


Szociális támogatások

A települési támogatás keretében nyújtható támogatási formák: 

http://www.szocialisiroda.kispest.hu/szocialis_tamogatasok

- lakhatási támogatás

- gyógyszertámogatás

- adósságcsökkentési támogatás

- ápolási támogatás

- temetési támogatás

- gyermekszületési támogatás

XX. KERÜLET


XX. PESTERZSÉBET POLGÁRMESTERI HIVATAL


1201 Budapest Kossuth Lajos tér 1.


Telefon:  + 36 (1) 283 0640

E-mail:  polgarmesteri.hivatal@pesterzsebet.hu

 


A koronavírus járvány miatti veszélyhelyzetben a betegek személyes ellátására csak sürgős halaszthatatlan esetben kerül sor. Pesterzsébeti felnőtt és gyermek háziorvosi ellátás veszélyhelyzet miatti módosított rendelése:

https://pesterzsebet.hu/veszelyhelyzet-miatti-orvosi-rendelesek/


Folyamatosan fertőtlenítik a forgalmasabb közterületi helyszíneket:


A járdafelületek megtisztítása mellett a korlátok, fellépők, bejáratok, valamint a belépők fertőtlenítő takarítására is sor kerül.

A piacok, forgalmasabb buszmegállók, orvosi rendelők környéke, nagyobb áruházakhoz közeli területek fertőtlenítése hetente kétszer történik meg, a munkát képzett szakemberek végzik.

 

Tájékoztatjuk a Tisztelt Szülőket, hogy a Pesterzsébet Önkormányzata által fenntartott bölcsődékbe és óvodákba 2020. szeptember 28-tól azok a szülők, akik ezt igénylik, a járványhelyzet miatt szükségessé váló szabályok betartásával kísérhetik be gyermekeiket az intézmények épületébe.

 


Felhívjuk figyelmüket, hogy az intézménybe lépés előtt az arcmaszk viselése, a kézfertőtlenítés, a lázmérés, valamint a fertőtlenítőszeres lábtörlő használata kötelező!


Kérjük Önöket, hogy a távolságtartás szabályait is tartsák be!


Azoknak a gyermekeknek, akik szülői kíséret nélkül, önállóan mennek a csoportba, a korábbi gyakorlatnak megfelelően az óvoda dolgozói nyújtanak segítséget.

Az egyes intézményekben alkalmazandó -helyi sajátosságok alapján kialakított- részletes szabályok valamennyi intézmény honlapján megtalálhatóak.

XXI. KERÜLET

 

  • A koronavírussal kapcsolatban kialakult helyzet napról napra változik. Kérjük, kísérjék figyelemmel és tartsák be a kormányzati szervek, a hatóságok és az önkormányzat iránymutatásait, intézkedéseit!

  • Kormányzati koronavírus honlap: koronavirus.gov.hu

  • Kormányzati információs zöldszámok: 06-80/277-455; 06-80/277-456;

  • és e-mail-címkoronavirus@1818.hu

  • Csepeli koronavírus-információkwww.csepel.hu

  • Feliratkozás a polgármesteri hírlevélre, melyben a legfontosabb és legfrissebb információkat találják: www.csepel.hu/feliratkozas

  •  

    Humán Szolgáltatások Igazgatósága Család–és Gyermekjóléti Központ

  • 1211 Budapest, Táncsics Mihály utca 69.

  •  

  •  

    Nyitva tartás:

  •  

    Hétfő – Csütörtök: 8.00 – 18.00 óra

  •  

    Péntek: 8.00 – 14.00 óra

  •  

  •  

    Telefon/fax: 425–2408,

  • e–mail cím: csalad@hszi21.hu

  •  

    A Család–és Gyermekjóléti Központ krízistelefont működtet munkaidőn túl:

  •  

    Hétfő–csütörtök: 18.00–8.00

  • Péntek–hétfő: 14.00–8.00

  •  

  • Telefonszám: 0620/518–9150

XXII. KERÜLET


Változás a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjében

A fentiekre tekintettel 2020. november 16-tól az alábbi intézkedések lépnek érvénybe:

2020. november 16-tól a koronavírus járvány terjedésének megfékezése és az önkormányzati közszolgáltatások folytonosságának biztosítása érdekében a korábbiaknál korlátozottabban tartózkodhatnak ügyfelek a Polgármesteri Hivatal épületében.

A Polgármesteri Hivatal épületében a hivatalban dolgozók által történő személyes ügyfélfogadás halaszthatatlan, más módon nem elintézhető ügy esetén is kizárólag előzetes egyeztetés alapján, egyeztetett időpontban, illetve az idézésben megjelölt időpontban megengedett az alábbiak szerint:

 

Ügyintézési céllal csak azon ügyfelek tartózkodhatnak a Polgármesteri Hivatal épületében, akik telefonon vagy az időpontfoglaló rendszerben előre bejelentkeztek.

Az Anyakönyvi Hivatalba bejelentkezni: https://idopontfoglalas.budafokteteny.hu/ címen lehetséges.

A többi szervezeti egység esetében időpontot foglalni a polgármesteri hivatal központi telefonszámán lehet: 06-1-229-2611

 

Az előre bejelentkezett ügyfeleken kívül, más személy a Polgármesteri Hivatal épületében nem tartózkodhat.

 

Ügyfélfogadási időben az ügyfelek a Szociális Ellátási Csoport (Nagytétényi út 264.)  kijelölt fogadóterébe orrot és szájat elfedő maszkot viselve léphetnek be, ott a formanyomtatványokat felvehetik és a kérelmeiket a kihelyezett gyűjtődobozokban helyezhetik el.

 

Amennyiben a beadványon feltüntetik a telefonos elérhetőségüket, akkor az ügyintéző szükség (pl. hiánypótlás) esetén felhívják és tájékoztatják Önöket.

 

Továbbra is kérjük minden kedves ügyfelünket, hogy az előzetes időpontfoglalás útján igényelt személyes megjelenés helyett, éljenek az alábbi ügyintézési lehetőségekkel:


A Polgármesteri Hivatal központi telefonszáma: 06-1-229-2611


E-mail cím: onkormanyzat@bp22.hu

Postai cím: 1775 Budapest, Pf. 109.

XXIII. KERÜLET

  • Budapest Főváros XXIII. kerület Soroksár Önkormányzata


  • +36 1 289 2100


  • info@ph.soroksar.hu


  • 1239 Budapest

  • Grassalkovich út 162.

  • Tájékoztató a karácsonyi élelmiszercsomag természetbeni ellátásról
     

  • Tájékoztatom a Tisztelt Érintetteket, hogy a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló 17/2019.(VI.14.) önkormányzati rendeletben szabályozott karácsonyi élelmiszercsomag igénylésekre vonatkozó kérelmek benyújtására 2020. október 1.  -  2020. november 2. napja közötti időszakban van lehetőség postai úton Szociális és Köznevelési Osztálynak címezve, 1239 Budapest, Hősök tere 12. címre,  vagy személyesen, kizárólag ügyfélfogadási időben az alábbiak szerint:

  •  

  • 1239 Budapest., Hősök tere 12. ügyfélszolgálati iroda:

  • Hétfő:        14:00 - 18:00

  • Szerda:        8:00 -  16:30

  • Péntek:        8:00 -  12:00

  •  

  • 1237 Budapest, Újtelep u. 2. ügyfélszolgálati iroda:

  • Hétfő:         8:00  – 12:00      14:00 – 18:00

  • Szerda:       8:00 –  12:00

  • Péntek:       8:00 –  12:00

  •  

  • A kérelemnyomtatványok letölthetők a soroksar.hu honlapról az alábbi elérési úton: https://www.soroksar.hu/ugyintezes/szocialis-ugyek/letoltheto-nyomtatvanyok oldalról,  illetve személyesen átvehető ügyfélszolgálati irodáinkban.

  • Jelen járványhelyzetben a kitöltött, mellékletekkel ellátott kérelmeket ügyfélszolgálatainkon erre a célra rendszeresített dobozokban is elhelyezhetik.

  • Kérjük, hogy a gyűjtődobozokba kizárólag zárt borítékban, illetve biztonságosan összetűzött támogatási igényeket helyezzenek el.

  •  

  • Támogatásra az a kérelmező jogosult, aki megfelel az alábbi feltételeknek:

  • -Budapest Főváros XXIII. kerület közigazgatási területén bejelentett állandó lakóhellyel rendelkezik és életvitelszerűen ott tartózkodik, vagy XXIII. kerületi bejelentett állandó lakóhelye mellett, a XXIII. kerület közigazgatási területén bejelentett tartózkodási hellyel rendelkezik és életvitelszerűen ott tartózkodik.

  • - A kérelem elbírálásához csatolni kell a jövedelem valódiságát igazoló iratokat.

  • - Családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 99 750,- Ft-ot, egyedül élő, illetve gyermekét egyedül nevelő szülő esetében a 114 000,- Ft-ot.

  • A karácsonyi élelmiszercsomag átvételének helyéről és időpontjáról, a támogatásra való jogosultság megállapításáról szóló döntésben adunk részletes tájékoztatást.

  •  

  • A támogatással kapcsolatos további felvilágosítás a Szociális és Köznevelési Osztály ügyfélszolgálatán, személyesen ügyfélfogadási időben, valamint telefonon a 289-2100/253 melléken kérhető.

|| Megyeszékhelyek

Békés megye - Békéscsaba

Békéscsabai Gyermekélelmezési Intézmény látja el a gyerekétkeztetési feladatokat.   
honlap: http://www.gyermelm.hu/site/01_rolunk.html

 

 

A rászoruló gyerekek egyenlőre nem kapnak ellátást, még nincs kialakult gyakorlat az új helyzetről. Ha kérdésük van, akkor az Békéscsabai Önkormányzatot lehet hívni és Petrovszki Klára osztályvezetőt kell keresni. 
 

honlap: https://bekescsaba.hu/kapcsolat

Baranya megye - Pécs

A pécsi bölcsődék és óvodák március 17-e keddtől már csak ügyeleti rendszerben biztosítjuk a bölcsődés és óvodás pécsi gyermekek felügyeletét. A célunk az, hogy minél több gyermek maradjon otthon, mert ez segíti leginkább a koronavírus terjedésének lassítását. Ennek részleteit hétfőn az intézményvezetőkkel együttműködve dolgozzuk ki.

 

2020. március 16-17-én hétfőn és kedden minden pécsi iskolás étkeztetését biztosítjuk, tudva, hogy nem fog minden adag elfogyni. A cél, hogy szerdától már a valós igények szerinti (csökkenő) adagszámot készíttessük el. Ennek érdekében megkerestük a fenntartót (KLIK), azt kérve tőle, hogy méresse fel az iskolaigazgatókkal a várható igényeket.

A fenti intézkedésektől azt reméljük, hogy a jelenlegi rendkívül bizonytalan helyzetben is minden bölcsődés és óvodás gyermek felügyelete és étkeztetése megoldott lesz, és az iskolásaink is minden nap meleg ételhez juthatnak.

honlaphttp://www.pecs.hu/koronavirus

Borosod - Abaúj - Zemplén megye - Miskolc


Polgármesteri Hivatalt hívtam https://www.miskolc.hu/varoshaza/polgarmesteri-hivatal/telefonkonyv 
Egyenlőre még kialakulatlan a helyzet, de az MKMK intézi a gyermekétkeztetést.

A szociális alapon járó gyermekellátást továbbra is jár 2020. március 18-tól, azoknak akik előzetesen jelezték.

A következő e-mailen szükséges jelezni, ha a rászoruló gyermek továbbra is szeretné igényelni az ebédet: mkmk.menza@gmail.com. 

Az ebédet az iskolánál, személyesen lehet átvenni, egyszer használatos ételhordóban.

honlaphttps://www.miskolc.hu/aktualis/rendkivuli-szunet-elrendelese-bolcsodei-es-ovodai-ellatast-biztosito-intezmenyekben-0 

telefonos információ: +36 46 500 068 

Csongrád megye - Szeged

NGSZ nevű szervezethez tartozik a gyerekétkeztetés. 
honlaphttp://www.ngsz.hu/index.php/component/content/article?tmpl=component&id=423&popupiniframe=true

 

Az étkeztetés a megszokott helyszíneken folyik tovább, de 2020. március 17-től csak személyesen lehet átvenni, egyszer használatos ételhordóban.

A 2020 március 21. -én elrendelt kijárási korlátozás nem érinti a közétkeztetés igénybevételét (ebédek elvitelét).

Közétkeztetési ügyfélszolgálat: +36 62 561 960     

Fejér megye - Székesfehérvár

2020. március 16. hétfőtől – legalább a következő héten – az önkormányzati óvodák és bölcsődék ügyeleti rend alapján fognak működni az alábbiak szerint:

  • A szakmai konzultációk alapján nyomatékosan kérek minden szülőt, hogy aki megteheti, ne vigye hétfőtől óvodába és bölcsődébe gyermekét.

  • Kérjük, hogy a gyermekek otthon tartásának mérlegelésekor legyenek tekintettel az időskorúak fokozott védelmére irányuló ajánlásokra is. Azaz, amennyiben arra lehetőség van, a gyermekek felügyeletét a következő hetekben ne a 60 év feletti nagyszülők lássák el.

  • Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy csak egészséges gyermek mehet közösségbe. Kérjük a szülők együttműködését, hogy betegségtüneteket mutató gyermekeket semmiképpen ne vigyenek közösségbe!

  • Fontos, hogy az intézményeknek joguk van hazaküldeni azt a gyermeket, akinél bármilyen betegségtünetet észlelnek!

  • A kicsik fogadása és hazaengedése is ún. „zsiliprendszerrel” történik, hogy a szülők ne lépjenek be az intézményépületekbe.

  • Az elkövetkező egy hét tapasztalatait leszűrve – figyelemmel az operatív törzs és a Kormány időközben megszülető intézkedéseire – döntünk majd a további időszak működési rendjéről.

honlap: https://www.szekesfehervar.hu/hirek/kozlemenyek

Győr-Moson-Sopron megye - Győr

2020. március 16-tól az önkormányzati, egyházi, alapítványi fenntartású intézményekben a bölcsődei és óvodai ellátás átmenetileg szünetel. Ezen időszak alatt kizárólag gyermekfelügyeletet biztosítunk azok számára, akik semmilyen formában nem tudják megoldani gyermekük felügyeletét.


A gyermekfelügyelettel kapcsolatos további tudnivalók:

  • Tekintettel arra, hogy a GYES-en, GYED-en lévő szülők meg tudják oldani bölcsődés, óvodás korú gyermekeik felügyeletét, gyermekeiket átmenetileg óvodai, bölcsődei közösségbe nem vihetik.

  • Az intézményeink nem fogadják azokat a gyermekeket, akik, vagy akiknek szülei, vagy velük egy háztartásban élő hozzátartozójuk az elmúlt két hétben külföldön tartózkodott.

  • A lázas beteg gyermek, vagy akivel közös háztartásban lázas személy él, nem jelenhet meg az óvodákban, bölcsődékben, amennyiben mégis megjelenik, és ezt az állapotot az intézmény dolgozói észlelik, a gyermek hazaküldéséről haladéktalanul intézkedhetnek.

  • Ahhoz, hogy az önkormányzati ellátások szervezhetők legyenek, minden szülőtől nyilatkozatot kérünk azzal kapcsolatban, hogy az elkövetkezendő napokban milyen ellátási formákra tart igényt.

 

A nyilatkozat elérhető innen: http://hirek.gyor.hu/cikk/dr_dezsi_csaba_andras_polgarmester_kozlemenye.html

Hajdú-Bihar megye – Debrecen

Debrecen polgármestere Debrecen város közigazgatási területén – fenntartóra való tekintet nélkül – valamennyi bölcsődei és óvodai ellátást végző intézmény esetében rendkívüli szünetet rendelt el 2020. március 16-tól, visszavonásig terjedő időtartamra.

Gyermekfelügyeletet a bölcsődék és az óvodák szervezésében biztosítják, erről minden bölcsőde és óvoda tájékoztatást ad a szülőknek. A közétkeztetést megszervezik, és a kijelölt intézményeknél lehet átvenni „elhordásos” formában egyszer használatos edényben.

Információt találhatnak Debrecen Város honlapján  www.debrecen.hu  az alábbi fülek alatt:
-    Papíralapú ügyintézés
-    Városháza
-    Gondoskodó város 

A Debreceni Önkormányzat szociális osztályának telefonszáma: +36 52 517-750

2020. március 18-tól, szerdától 3 információs telefonvonal lép életbe , mely megjelenik a sajtóban, a honlapon, a Hajdú-Bihari Naplóban.

A DEBRECEN VÁROSI SEGÉLYALAPRÓL
•    Aki adományozni szeretne, az munkanapokon 08.00 és 16.00 óra között a következő telefonszámon érdeklődhet: +3652/511-470

 

A KORONAVÍRUSSAL KAPCSOLATOS TELEFONOS ÜGYFÉLKÖZPONT ELÉRHETŐSÉGEI
•    +3652/517-768
•    +3652/517-614
•    +3652/517-631

Heves-megye – Eger 

  • A gyermekek felügyeletéről 2020. március 18. után ügyeleti rendszerben gondoskodnak, egy-egy óvoda tart nyitva.

  • Idősekről házi segítségnyújtással gondoskodnak, melyre megvan az anyagi fedezet és az emberek is.

  • Óvodás és bölcsődés gyermekfelügyelet és gyermekétkeztetés ügyben az intézmények vezetőit kereshetik:

    • Benedek Elek Óvoda (Felsőváros) ügyelet az "OVI-VÁR" Tagóvodában (Tavasz u.) Gál Judit óvodavezető 30/742-9031

    • Ney Ferenc  Óvoda (Lajosváros) ügyelet a Gyermekkert Tagóvodában (Nagyváradi u.) Pós Judit óvodavezető 30/742-9047

    • Szivárvány Óvoda (Belváros, Tihamér) ügyelet az Eszterlánc Tagóvodában (Remenyik Zs. u.) Felföldiné Szabados Ágnes óvodavezető 30/742-8972

 

Gyermekjóléti és Bölcsődei Igazgatóság

  • A szülői igények szerint lesz kijelölve az ügyeletes bölcsőde az adott hétre.

  • Tóth Helga igazgató +36 70 732 1103

  • e-mail: bölcsig@gmail.com

 

Az iskolai étkeztetés és gyermekfelügyelet ügyében az iskolákban és az állami iskolák tekintetében az Egri Tankerületnél (36/795-230) érdeklődhetnek a szülők.
 

Egri Önkormányzat Köznevelési Iroda telefonszáma: +36 36 523 792
Honlap: www.eger.hu



Jász-Nagykun-Szolnok megye– Szolnok

Egészség és családügyi osztály telefonszáma: +36 56 503-486

Koronavírussal kapcsolatosan hívható zöldszám: +36 80  620-002

A számot elsősorban az idős, egyedülálló, segítségre szoruló, Szolnokon élő lakosok hívják. Az alapvető élelmiszerek beszerzésében, gyógyszerek felíratásában és kiváltásában tudnak segíteni.

 

Szolnok Város honlapja: www.szolnok.hu


www.info.szolnok.hu  oldalon koronavírus információkat találhatnak a koronavírus járvány terjedésének megfékezése érdekében a gyermekétkeztetés területén szükséges intézkedésekről.

A veszélyhelyzetben is biztosítja Szolnok önkormányzata a rászoruló gyermekek étkeztetését. A rendszer finomhangolását a napokban végezték el a szakemberek, mivel több szülő is jelezte, hogy a lakóhelyéhez közeli iskolában venné át a meleg ételt, így nem kellene naponta átutaznia a városon a gyermeke másik városrészben lévő iskolájáig.


Ingyenes maszkok igénylése önkormányzattól: 56/503-458; 56/503-802; 56/503-850; 56/503-860 telefonszámon.
FONTOS! A telefonszámokon munkaidőben reggel 8 és 16 óra között várják  a hívásaikat!

A koronavírussal kapcsolatban minden anyagot megtalálnak ezen a címen: info.szolnok.hu/koronavirus

Városüzemeltetéssel kapcsolatosan hívható zöldszám: 06-80 / 200-460


Komárom-Esztergom megye - Tatabánya


Március 18-tól, szerdától ügyeleti rend bevezetése mellett rendkívüli szünetet rendelt el a polgármester az óvodákban- a családok védelme, gyermekvédelmi és szociális szempontok figyelembevételével.
A bölcsődei ellátás esetében március 18-án, szerdától minden bölcsőde bezár a városban - határozatlan időre. 
Mind az iskolák, mind az óvodák esetében az étkezést továbbra is biztosítja a város - napi egy meleg ételadaggal. Minden hétköznap abban az intézményben, ahová a gyerek jár, személyesen átveheti a család az egytálétel ebédet - ehhez mindenki saját maga biztosítja az ételhordó edényt. 

 

Központi telefonszám: 06 34 515-700


Tatabánya Város honlapja: www.tatabanya.hu

A járvány ütemének lassítása érdekében a Polgármesteri Hivatalban a személyes ügyfélfogadás határozatlan ideig szünetel. Halaszthatatlan ügyeik kapcsán érdeklődhetnek telefonon, illetve online az alábbi elérhetőségeken, illetve ügyfélkapun keresztül is lehetőség

 

Tatabánya Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 6.
Ügyfélszolgálati információ: 34/515-730
Véleményvonal: 34/515-799

Változás az általános iskolai beiratkozás rendjében
Tájékoztatás a Tatabányai Tankerületi Központ fenntartásában működő általános iskolák beiratkozási rendjéről
A 2020/2021-es tanítási évre történő általános iskolai beiratkozások szervezését – figyelemmel az országos járványügyi helyzetre – az emberi erőforrások miniszterének 7/2020. (III. 25.) számú határozata rendkívüli módon szabályozza.
Központi telefonszám: 06 34 515-700


Segítséget nyújt a város a járványhelyzetben

Az alábbi telefonszámokon lehet segítséget kérni.
A város segítséget nyújt a 70 év fölötti lakosoknak, amennyiben ezt igénylik. Napi egy adag étellel, bevásárlással, gyógyszer kiváltással segítik az erre rászorulókat.


Az önkéntes felajánlásokról, a 70 éven felüli tatabányai ellátásának segítéséről, illetve a gyermekétkeztetés biztosításáról találhatók információk a város saját közterületi plakáthelyein. A hétköznapokon 8.00-16.00 óra között hívható telefonszámok is jól látható helyen szerepelnek.


A 80/277-250-es, a 34/515-714-es, és a 34/515-715-ös számokon munkatársaink várják a hetven éven felüli, segítségre szoruló tatabányaiak hívását.

Komárom-Esztergom megye - Oroszlány

A gyerekétkeztetést a Polgármesteri Hivatal koordinálja:

 

honlap: www.oroszlany.hu/hivatalok/polgarmesteri-hivatal                                                                            
telefonszám: 06-34-361-444 – Kissné Zsuzsika

Bölcsődés, óvodás és iskolás korú gyermekeknek a lakcímükre viszik az ebédet.

Az óvodai ügyelet van folyamatos, az ott tartózkodó gyerekek az óvodában esznek. 

 

Új rászoruló esetén a Polgármesteri Hivatal előtt kihelyezett nyomtatványt kell kitölteni, be kell dobni a postaládában és a szociális osztály ezt elbírálva állapítja meg a rászorultságot, és az ingyenes étkezést. 
 

Nógrád megye – Salgótarján

 

  • Salgótarján egész közigazgatási területén tevékenykedő óvodákra és bölcsődékre vonatkozóan rendkívüli szünetet léptet életbe március 17-től. Kiscsoportos ügyelet megszervezése minden esetben az intézmény dolga.

  • Az önkormányzat által fenntartott óvodák esetében a Mackóvár központi óvodában tartanak kiscsoportos ügyeletet a héten, a következő heti ügyeletről pedig az országos és helyi események tükrében döntenek.

  • A gyermekétkeztetést biztosítják azoknak az óvodásoknak és általános iskolásoknak, akik azt igényelték.

  • Március 17-től lezárják a városban lévő játszótereket. 

 

telefonos információ: +36 32 417-255
honlap: www.salgotarjan.hu

Gyermekfelügyelettel és közétkezéssel kapcsolatban érdeklődni lehet:
Humánszolgáltatási és Szervezési Iroda
telefon: +36 32 422-381
e-mail: human@salgotarjan.hu

Tájékoztató a 2020/2021-es nevelési évre történő óvodai beiratkozásról:
https://stovodak.hu/hirek.html

Salgótarján Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának valamennyi irodáján a veszélyhelyzet időtartama alatt a személyes ügyfélfogadás szünetel. Személyesen kizárólag időpont foglalással (előre egyeztetve a 32/417-255 telefonszámon, illetve e-mail útján) rendkívül indokolt esetben fogadunk ügyfeleket.
•    A gyermekvédelmi és szociális ellátáshoz kapcsolódó formanyomtatványok a földszinti portaszolgálat előtt kihelyezett asztalon vehetők át, továbbá a kitöltött formanyomtatványok a kihelyezett gyűjtőládákba helyezhetők el kizárólag hétfőnként 08.00-16.00 óra között.

Pest megye - Budaörs

Budaörsi Polgármesteri Hivatal Szociális és Egészségügyi Irodája látja el az önkormányzat valamint a jegyző hatáskörébe tartozó szociális ellátási formák, illetve szolgáltatások, valamint a gyermekvédelem feladatait. Itt kerülnek elbírálásra a pénzbeli és természetbeni ellátások iránti kérelmek:

vezető neve:   Kövesdi Gabriella, irodavezető
telefonszám    + 36 (23) 447-933
postai cím       2040 Budaörs, Szabadság út 134.
e-mail:           kovesdi.gabriella@budaors.hu, szociroda@budaors.hu

 

Állandóan frissülő Szociális Kalauz 2020https://www.budaors.hu/?module=banners&action=redirect&bid=655

Somogy megye - Kaposvár

Kaposvár önkormányzata továbbra is biztosítja a közétkeztetést a közoktatásban résztvevő általános- és középiskolás diákok részére.

Ugyanakkor ennek feltétele az, hogy a szülőknek a rendkívüli helyzetre való tekintettel jelezniük kell a Humánszolgáltatási Gondnokságnak, ha március 17-e után továbbra is igénylik a közétkeztetést.

A rendeléshez szükséges a gyermek neve, az intézmény, ahová jár, valamint az osztály megjelölése. Amennyiben speciális étkezési igények merülnek fel (allergia, érzékenység stb..), azt szintén jelezzék a gondnokság részére!

Igényüket leadhatják az alábbi telefonszámokon és email címeken:

Üzenetrögzítős, 24 órában hívható telefonszám: 06-82/511-244

Mobil: +36-70/967-6796; +36-70/967-6777; +36-70/953-0410

E-mail: elelmezes@kaposvarigesz.hu

Ha nem jelzik igényüket, úgy gyermekük nem fog étkezésben részesülni!

Az elkészült egytálételeket 11 óra és dél között vehetik át a tanulók a saját iskolájuk éttermében. Az ételt egyszer használatos műanyag dobozban fogják megkapni.

Amennyiben a már megrendelt étkezésen változtatni kívánnak, vagy mégis meg kívánják rendelni a szolgáltatást, úgy azt előző nap 10 óráig kell jelezniük a fenti telefonszámok valamelyikén!

honlaphttps://koronavirus.kaposvar.hu/

Szabolcs - Szatmár - Bereg megye - Nyíregyháza

A 2020. március 17. naptól a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek (974 fő) részére a napi egyszeri étkezést folyamatosan biztosítja az önkormányzat. Természetesen a bölcsődei, óvodai és iskolai ügyeleti ellátásban részt vevő gyermekek étkeztetése a megszokott rend szerint történik.

Általános iskolásoknak lehetőségük van tízórait és uzsonnát is kérni. A 2019/2020-as tanévre étkeztetésre korábban leadott igények a veszélyhelyzet kihirdetését követő tanítási naptól törlésre kerültek. Aki továbbra is szeretné, hogy gyermeke részére biztosítsuk az étkezést – változatlan térítési díjak mellett, és a jogszabály szerint járó kedvezmények (ingyenesség, 50 %-os térítési díj) változatlan igénybevételével - , annak jeleznie kell a Közintézményeket Működtető Központ felé 2020.03.26. (csütörtök) 9.30-ig az alábbi e-mail címen, vagy telefonon:

e-mail cím: etkezes@kozim.hu
telefon: 42/512-835, 42/512-820

Ezt követően minden héten csütörtök 9.30-ig jelezhető lemondás vagy új igénylés.

http://varoshaza.nyiregyhaza.hu/cimlap/hirek-koezlemenyek/10756-tajekoztatas-gyermeketkeztetes-igenylesere

telefonos információ: +36 42 524 524

honlap: http://varoshaza.nyiregyhaza.hu/?jjj=1584453787756


Tolna megye - Szekszárd

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata 2020. március 17-étől  is biztosítja minden szekszárdi tanuló részére az intézményi gyermekétkeztetést úgy, hogy 11.00 és 13.00 óra között lehetővé teszi az ebéd saját éthordóban történő elvitelét abból az iskolából, amelyikben a tanuló eddig is étkezett. Azok a gyermekek, akik részére az iskola a kormányhatározat alapján kiscsoportos felügyeletet biztosít, a szokásos módon étkezhetnek az iskolában, részükre az étkeztetés 2020. március 16-án hétfőn is biztosított.

Az étel elvitelére – március hónapra befizetett térítési díj esetén is - csak akkor van lehetőség, ha a szülő az erre vonatkozó igényét telefonon vagy e-mailben a gyermek nevének, iskolájának és osztályának megjelölésével az első elviteli időpontot megelőző nap de. 9.00 óráig bejelenti. (Igénylés hiányában a már megfizetett térítési díj elszámolásra/visszatérítésre kerül).

Igénybejelentés:

Szekszárdi Garay János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Szekszárdi Garay János Gimnázium, Szekszárdi I.Béla Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola, PTE Egészségügyi és Szociális Szakképző Iskola és Kollégium tanulói:
telefon: +36 20 274 3410  
 
Szekszárdi Babits Mihály Általános Iskola, Szekszárdi Baka István Általános Iskola, Szekszárdi Dienes Valéria Általános Iskola, EGYMI Általános Iskolája (Szivárvány Iskola) tanulói:
telefon: +36 20 274 3243
 
Szekszárdi Szakképzési Szakképzési Centrum Ady Endre Szakképző Iskolája és Kollégiuma tanulói
telefon: +36 20 274 3534

 

VAGY
 
Bármely fenti intézmény tanulói
e-mai: etkezes@szekszard.hu
telefon: +36 74 504 169

honlaphttps://szekszard.hu/hu/hirek/kiemelt-hirek/az-etel-kiszallitasarol-gondoskodik-az-onkormanyzat

 

Vas megye - Szombathely

A koronavírus idején hívható legfontosabb telefonszámok:

  • alapvető élelmiszerek, gyógyszer bevásárlása, melegétel igénylése, hétfőtől péntekig, 8.00 és 12.00 óra között: 94/505-429;

  • krízistámogatás igénylésével kapcsolatos tájékoztatás: 94/520-324, 94/520-157, 94/520-139, 94/520-259;

  • koronavírus ismert tüneteinek észlelése esetén: a háziorvosa vagy az ügyelet telefonszáma, vagy a 06-80-277-455 vagy 06-80-277-456.

honlaphttps://m.szombathely.hu/onkormanyzat/koronavirus-info/

 

Veszprém megye - Veszprém

 

Március 16., hétfőtől minden önkormányzati fenntartású bölcsőde és óvoda bezár Veszprémben. Az intézmények hétfőn és kedden még ügyeletet tartanak és fogadják azokat a gyerekeket, akiknek a rendkívüli helyzetben még nem sikerül megoldani az elhelyezését. A miniszterelnöki kérést figyelembe véve lehetőség szerint ne a nagyszülők, vagy idősebb rokonok vigyázzanak a gyerekekre!

Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata az általa fenntartott bölcsődével, óvodával, valamint a nevelési-oktatási és szakképző intézményekkel jogviszonyban álló gyermekek részére a rendkívüli szünet, illetve a digitális munkarend ideje alatt is biztosítja az intézményi gyermekétkeztetést. 

További információ: https://www.veszprem.hu/veszpremieknek/hirdetmenyek/koezerdek-hirdetmenyek/7283-gyermek

Az önkormányzat az alábbi telefonszámokon, email címeken és témákban nyújt segítséget:

 

  • A nehéz helyzetben a bizonytalanság a legrosszabb, ezért, ha segítségre, információra, iránymutatásra van szüksége, írjon a vigyazzunkegymasra@gov.veszprem.hu címre, vagy hívja a +36 20/279 79 22 vagy a +36 20/271 82 21-es számot.

  • Az idősek a legveszélyeztetettebbek, ezért arra kérem őket, hogy ne hagyják el otthonaikat! Kérem, ha Ön időskorú és ellátása nem megoldott, jelentkezzen és segítünk! Ha Önnek időskorú rokona, szomszédja van, figyeljen rá, segítse őt, vásároljon be neki, szerezze be a gyógyszerét, illetve elfoglaltsága esetén ajánlja a figyelmébe a +36 20 432 58 45 vagy +36 20 432 41 70-es telefonszámot, vagy az osszefogas@gov.veszprem.hu címet, amelyek révén fogadjuk a kéréseket, és gondoskodunk a segítségről!

  • A bajban jó érzés megtapasztalni, hogy összefognak az emberek, sok felajánlás érkezik a koronavírus okozta új feladatok megoldásában. Amennyiben úgy érzi, szívesen segítene az idősek mindennapi ellátásban, a bevásárlásban, a gyógyszerek beszerzésében, vagy bármilyen egyéb segítségnyújtásban, úgy jelentkezzen önkéntesnek, a segitek@gov.veszprem.hu címen, vagy hívjon minket a +36 20 432 64 90 vagy a +36 20 432 61 45-ös számon.

honlap: https://www.veszprem.hu/veszpremieknek/hirdetmenyek/koronavirus

 

Zala megye - Zalaegerszeg

 

2020. március 16-tól a közoktatási intézményekben a tanítás szünetel. A közétkeztetés továbbra is önkormányzati feladat.
Fenntartónkkal, a Zalaegerszegi Tankerület és a Szakképzési Centrum igazgatójával egyeztetve a következő eljárásrend került kialakításra:

2020. március 16-án a már megrendelt és kifizetett EBÉD egy része kiszállításra kerül az iskolákba, amit az ebédlőből csak éthordóban lehet
elszállítani. Kérjük kizárólag az éttermekbe lépjenek be, az iskolai területet kerüljék.
 

A többi napokra megrendelt ebéd automatikusan stornózásra kerül, ovábbiakban csak azoknak a gyermekeknek kerül megrendelésre az ebéd,
akiknek a szülei jelzik felénk igényüket. Az általános iskolák részére 2020. március 17-én és 18-án (kedd-szerda) még az iskolákba történik a kiszállítás, 2020. március 19-től (csütörtök) pedig kizárólag a Kölcsey Ferenc Gimnázium ebédlőjéből szállítható el.

  • A középiskolák és gimnáziumok ebédje már március 16-tól (hétfő) a Kölcsey Gimnázuimba kerül kiszállításra.

  • Kérjük, hogy az éttermet az udvar felől közelítsék meg.

  • Megrendelés esetén a diátás ebéd is leszállításra kerül.

  • Az eljárásrend a veszélyhelyzet visszavonásáig tart

honlap: https://zalaegerszeg.hu/hirek_informaciok